Det aktuella innehållet i SEAT CONNECT hittar du både nedan samt i bilens instruktionsbok. Vissa funktioner och tjänster är kopplade till din bils utrustningsnivå samt till bilens drivlina. En del av tjänsterna behöver förnyas efter den kostnadsfria prövoperioden om du vill fortsätta använda de. I ditt användarkonto ser du hur lång tid den aktuella prenumerationen gäller. Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta kundtjänsten för CONNECT.
Nedan utbud gäller för SEAT Ibiza och SEAT Arona tillverkade från och med vecka 7/2024 samt för SEAT Leon tillverkade vecka 18/2024 och framåt. Är din bil tillverkad innan dessa datum gäller andra villkor och giltighetstider. För mer information ber vi dig kontakta din SEAT-återförsäljare eller SEAT CONNECT kundservice.
Om din bil är utrustad med ett mediesystem ingår en kostnadsfri 3-års provperiod av SEAT CONNECT Standard Connectivity. Efter den perioden kommer du dock att fortsatt kunna nyttja freemium-paketet, som inkluderar samma funktioner, i upp till 10 år.
Om din bil är utrustad med ett navigationssystem ingår en 3-årig kostnadsfri provperiod av SEAT CONNECT för Navi System där CONNECT Standard Connectivity och CONNECT Plus ingår. Efter den kostnadsfria provperioden på 3 år får du fortsatt tillgång till freemium-paketet som innehåller portföljen CONNECT Standard Connectivity. Om du vill fortsätta använda tjänsterna i CONNECT Plus måste du förnya de till en kostnad.
CONNECT Standard Connectivity: | CONNECT Plus: |
Personlig anpassning (+MIB) (endast för Navi) | Trafikinformation online |
(1) Aktivering: Registrering (parningskod/2K0V) | Ruttberäkning online |
Radera användare (endast för Navi) | Parkering/bensinstation |
Juridisk info | (2) Laddningsstationer |
Abonnemang | |
Privat samtalsläge | |
Avaktivering av tjänsten | |
Vägassistanssamtal | |
Kundservice kontakt | |
Bokning av service | |
Online-systemuppdatering | |
Infotainment-uppdatering online (endast för navigation) | |
In-car affär (endast för Navi) | |
Uppladdning av statiska data (endast för Navi) | |
(2) E-Manager (hantering av batteriladdning) | |
(2) Fjärrklimatisering | |
(2) Avfärdstider | |
Färddata | |
Hälsorapport för bilen | |
Var står bilen? | |
Signalhorn och blinkers | |
Fjärrupplåsning/-låsning | |
Area Alert | |
Speed Alert | |
(3) Stöldlarm | |
(3) Fjärrstyrning av ventilation | |
(3) Fjärrstyrning av extravärmare | |
Kartuppdateringar online | |
Online Destination Import | |
Ruttimport online | |
Naturlig röststyrning | |
Röst till text | |
Internetradio |
Vissa tjänster/funktioner är föremål för specifika krav. Kontakta din återförsäljare eller SEAT CONNECTs kundtjänst för mer information och aktuella priser för förlängning.
Primär användaraktivering är inte ett måste, men ett användar-ID måste vara inloggat för: funktionerna Personlig anpassning i bilen, Aktivering, Radera användare, Juridiskt meddelande, Dataplan och Privatläge. För övriga funktioner är aktivering av den primära användaren ett måste.
(1) 2K0V = Nyckelverifieringsprocess med 2 nycklar.
(2) Funktion som är tillgängliga för laddhybrider.
(3) Funktion som kräver tillvalsutrustning.
Om din Tarraco har ett mediesystem ingår en 1-års kostnadsfri provperiod av SEAT CONNECT för mediesystemets fullservicegrupper: Safety & Service och Remote Access.
Efter 1 års gratis provperiod får du Freemium-paketet som inkluderar säkerhets- och serviceportföljen. Om du vill fortsätta använda fjärråtkomst måste du förnya den och betala abonnemangsavgiften.
Om din Tarraco har ett Navi Systemingår en 1-årig provperiod av SEAT CONNECT för Navy System fullservicekluster: Säkerhet och service, fjärråtkomst ochonline-infotainment.
Efter 1 års gratis provperiod får du Freemium-paketet som inkluderar säkerhets- och serviceportföljen. Om du vill fortsätta använda fjärråtkomst måste du förnya den och betala abonnemangsavgiften.
SÄKERHET OCH SERVICE | FJÄRRÅTKOMST | ONLINE-INFOTAINMENT |
Personlig anpassning i bilen (+MIB) (endast för Navi) | e-Manager (batteriladdning)2 | Navigering på nätet |
Aktivering: Registrering (parkopplingskod/2K0V 1) | Fjärrklimatisering2 |
|
Radera användare (endast för Navi) | Avgångstider2 |
|
Oavsett meddelande | Färddata |
|
Abonnemang | Fordonsstatus (inkl. Dörrar och belysning) |
|
Privatsamtalsläge | Hälsorapport för bilen |
|
Avaktivera tjänsten | Var står bilen? |
|
Personlig anpassning av bilen (endast för navigator) | Signalhorn och blinkers |
|
Vägassistanssamtal | Fjärrupplåsning/-låsning |
|
Kundvård | Områdes-/hastighetsvarning |
|
Bokning av service | Stöldvarning3 |
|
Online-systemuppdatering | Fjärrventilation3 |
|
Infotainment-uppdatering online (endast för navigation) | Fjärrstyrd tillsatsvärmare3 | |
In-car store (från 48/20 endast för Navi) |
|
|
Uppladdning av statiska data (endast för Navi) |
|
|
Vissa tjänster/funktioner är föremål för särskilda krav. Kontakta din återförsäljare eller kundtjänst för mer information och förnyelsepriser.
Primär användaraktivering är inte ett måste, men ett användar-ID måste vara inloggat för: Funktionerna In-Car Personalisation, Activation, Delete User, Legal Notice, Data Plan och Private Mode. För övriga funktioner är aktivering av den primära användaren ett måste.
(1) 2K0V = 2 Nyckelverifieringsprocess.
(2) Funktioner som är tillgängliga för laddhybrider.
(3) Funktioner som kräver tillvalsutrustning.
SEAT CONNECT FÖRLÄNGNING
Priser per April 2023
Gäller bilar tillverkade innan v7 resp v18 2024.
Om din SEAT är utrustad med ett RADIO-system:
Om din SEAT är utrustad med ett NAVIGATIONSSYSTEM:
Förlängning av tjänsterna görs i webshopen https://shop.my.seat/
Via My SEAT-appen eller via ditt infotainmentsystem. Hantera allt från säkerhets- och navigationsfunktioner till appens fjärrfunktioner. Och gör livet enklare.
Ladda ner appen My SEAT eller gå till MySEATPortal för att skapa ditt SEAT ID och börja använda SEAT CONNECT Online Services.
Samtliga CONNECT-tjänster och funktioner som finns tillgängliga för din nya SEAT ingår under angivna tidsintervaller (se ovan för aktuell info). Därefter behöver du förnya vissa av tjänsterna för att kunna fortsätta använda de.
Gå till My SEAT-portalen och använd ditt SEAT ID för att aktivera e-SIM-kortet. Slutför sedan din registrering via SEAT CONNECT-appen.
Upplever du problem med de uppkopplade CONNECT-tjänsterna är du välkommen att kontakta vår CONNECT Kundservice på 00800 4000 20 20 eller mejla till seatdigitalsupport@seat.es.
* Finns ej för Mii electric
**SEAT Leon fr.o.m. maj 2020 Ibiza, Arona, Ateca, Tarraco från september 2020.