Pressen skriver!
Tarraco e-HYBRID Bäst i test!
Auto Motor & Sport (nr. 10/2021) har testat SEAT Tarraco e-Hybrid och den kompetenta bilen får höga poäng, 48 poäng och 5 stjärnor av 5 möjliga, det gör att bilen kan bli ”Årets Testbil 2021”.
Här hittar du några av anledningarna till att SEAT Tarraco e-Hybrid är testvinnare, hela testet kan du ta del av nedan:
SEAT Tarraco e-Hybrid presterar stabilt på alla områden i IQ-momentet utan några bottennapp.
Väldigt rymligt baksäte och bagage. Både rätt bekväm och kul att köra.
SEAT Tarraco e-Hybrid, ”Bäst i Sverige”, Teknikens Värld och Expressen, nr. 10, 2021-04-22
SEAT Tarraco e-Hybrid utsedd till testvinnare IGEN! Denna gång är det Teknikens Värld som utsett vår elektrifierade, mångsidiga och rymliga SUV som vinnare mot Ford Kuga, Kia Sorento och Volvo XC60.
Vi vill utnämna Tarraco e-Hybrid till bästa köpet i suv-laddhybridklassen.
Tarraco har, enligt testlagets samlade designexpertis, fått det fräsigaste utseendet i gänget.
Tarraco e-Hybrid får dra upp till 1 800 kg tunga släp och det är bättre än fyrhjulsdrivna Sorento.
Alla testförare sitter bra i Tarraco. Här är sittpositionen bra och man behöver inte störa sig på en för skumgummiliknande stol som i Kuga eller en för hård stol som i Sorento.
Allt som oftast klarar man sig dock enbart med elmotorn som är stark.
Tarraco e-Hybrid har ekonomin på sin sida. Att säga att en bil för nästan 450 000 kronor är testets näst billigaste bil.
Så mycket mer än så behöver man inte extrautrusta sin Tarraco, då blir den tillräckligt komplett, och därmed behöver man inte heller förstöra ekonomin.
Seat Tarraco är varken fyrhjulsdriven eller sjusitsig, men den är rymlig, billig att äga och klarar allt man kan förvänta sig av en laddhybridsuv.